Bir ülkenin pazarına girmeden önce mutlaka araştırma yapılması gereklidir. Bu araştırma sayesinde firmanızın pazarda gerçekten başarılı olup olamayacağı önceden tahmin edilmelidir. Yeterli araştırma yapılmadan yabacı bir pazara girmek ciddi anlamda risk taşımaktadır.

Araştırma raporları standart raporlar ve şirkete özel raporlar olarak iki sınıfa ayrılmaktadır. Standart raporlar hazır olarak çeşitli kaynaklardan alınabilmektedir ve daha çok sektör ile ilgili genel bilgileri içermektedir. Şirkete özel raporlar ise ön araştırma raporları ve detay araştırma raporları olmak üzere iki kısımda ele alınmaktadır.

Ön araştırmada pazarın genel yapısı, oyuncular, riskler, karşılacağınız yasal yükümlülükler, rakiplerinizin durumu, ürün ve hizmet fiyatları, lojistik gereklilikler gibi bir dizi soruya cevap verilmektedir.

Ön araştırma raporları hem sektöre ait genel bilgileri hem de size özel bilgileri içermektedir. Böylelikle daha ilerdeki süreçler için riskler azaltılmış olacaktır. Yapılan kontrollerde pazarda halihazırda çalışan pek çok şirketin kendi konumlarını ve pazar potansiyelini bilmedikleri ve büyük oranda pazar kaybına uğradıkları gözlemlenmektedir.

ÖN ARAŞTIRMA RAPOR YAPISI

  • Pazarın genel yapısı (büyüklükler, ana oyuncular, fiyatlar ve kalite açısından ön inceleme)
  • Ürün ihracatı için yasal mevzuatlar
  • Yatırım riskleri
  • Ülkedeki ana dağıtıcılar, üreticiler ve servis sağlayıcılar (bu kısım şirkete özel raporlarda bulunur).
  • Pazardaki genel iş akışı, alışkanlıklar ve taleplerin incelenmesi
  • Rakip ürünlerin ortalama fiyat ve kalitesi, satış şartları (vade, kredi imkânları vs.)
  • Satış tipleri (müşteri siparişi, stoka üretim vs. belirlenmesi)
  • Ödeme araçları (ön ödeme, banka havalesi, çek, vadeli senet, nakit vs.)
  • Üreticiden bayi, dağıtıcı ve son kullanıcıya kadar gereken tedarik zinciri yapısı (taşı-ma, depolama, stoklama, sipariş, teslimat süreçleri), bunların finansal etkileri
  • Pazarda talep edilen teslimat süreleri
  • Talep tahmini, satış planlama, bütçeleme alternatifleri
  • Teminat talepleri, montaj, devreye alma vb. süreçleri ve bununla ilgili gereklilikler
  • Ön görüşme yapılan firmalar ve konuşmaların özetleri (bu kısım şirkete özel raporlarda bulunur)
  • Ön araştırma raporu sonucu ve alınması gereken muhtemel aksiyonlar

DETAY ARAŞTIRMA RAPOR YAPISI

  • Giriş ön yazısı
  • Genel market potansiyeli, sektöre ait özellikler ve detay bilgiler
  • SWOT analizleri (ilgili endüstri kolu SWOT analizleri, politik SWOT analizleri, ekonomik SWOT analizleri, iş ortamı SWOT analizleri)
  • Endüstriyel eğilimler ve gelişmeler
  • Konu ile ilgili devlet birimleri, odalar ve çalışma şekilleri
  • İlgili endüstri koluna ait devlet stratejileri ve gelecek planları
  • Endüstri koluna yönelik İlgili yasal mevzuat ve uygulama eğilimleri
  • Devlet teşvikleri ve serbest bölgeler
  • İlgili endüstri kolundaki şirketlerin tanıtımı
  • Endüstri analizi
  • Mevcut ticaret ve yatırım fırsatları
  • Pazara giriş stratejileri
  • Sonuç